کاربرد الکتروموتور های ترمز دار MGM ایتالیا

کاربرد الکتروموتور های ترمز دار MGM ایتالیا

کاربرد الکتروموتور های ترمز دار MGM ایتالیا به این صورت می باشد که در صورت نیاز به توقف سریع و دقیق چرخش الکتروموتورها و اصلاحا استپ سریع و در لحظه یک الکتروموتور، یکی از روشها ، استفاده از الکتروموتورهای ترمز دار است ؛ یکی از با کیفیت ترین الکتروموتور های ترمزدار MGM ایتالیا میباشد .
و هدف هم افزایش ایمنی در کار و کاهش خطرات احتمالی متوقف نشدن بلافاصله موتور پس از ارسال دستور توقف به موتور است . مخصوصا برای کارگران و سپس دستگاهی که از الکترو موتور استفاده میکند بویژه برای کاربرد ماشیت آلات بالابر .
الکتروموتور ترمزدار همیشه باید دخالت سریع و دقیق را درهنگام قطع برق گارانتی کند و خیلی سریع ترمز بگیرد و عمل کند .

کاربردهای سبک و کوچک که نیاز به گشتاور ترمز کم دارند :

کاربردهایی که نیازمند مهندسی و مونتاژ دقیق و کامل و نیاز به ایمنی بالا و قابل اعتماد برای ترمز دارند و درهنگام ترمز هیچ گونه سر خوردگی شافت الکتروموتور مشاهده نگردد، همچنین در هنگام نصب موتور به حالت پایه دار خود پایه جزیی از پوسته موتور باشد و جداگانه پیچ نشده باشد تا در کاربردهایی که تنش بسیار زیادی هنگام توقف و حرکت موتور وجود دارد موتور بسیار سفت و محکم عمل بکند ؛ از الکتروموتور ترمزدار MGM ایتالیایی استفاده میگردد.

کاربردهای سبک و کوچک

کاربردهایی که نیازمند به گشتاور ترمز بالا ، زمان ترمز ثابت ، تعداد استارت و استاپ زیاد برای فرآیند های مهندسی تحت فشار زیاد و مواردی که عملیات ترمز گرفتن ( ترمز گرفتن و رها کردن ترمز ) سریع باید باشد از الکتروموتور MGM استفاده میشود .
ویک مدل از الکتروموتورهای ترمزدار MGM هم هستند که صدای کم و استارت و استاپ تدریجی و همچنین مشخصات ابعادی کوچکتری دارند (تیپ BM )
هر برنامه ای که نیاز به شروع و توقف سریع دارد. ماشین ابزار، نوار نقاله، مرتب سازی و چیدن روی پالت ، ماشین آلات بسته بندی،ماشین آلات جابجایی ، ماشین آلات نساجی، استودیوهای تلویزیونی سینما و صحنه تئاتر، جرثقیل،بالابر،وینچ،همزن، ماشین آلات سرامیک و کاشی، ماشین آلات چوب، دستگاه تقسیم ، درب اتوماتیک؛میتوان از الکتروموتور ترمزدار MGM استفاده کرد.

کاربرد های سنگین و بزرگ که نیاز به گشتاور ترمز بالایی دارند :

موتورهای ترمز BA به عنوان موتورهای سری BAH هم تولید می شوند که از فریم 225 تا 315 تولید میشوند؛ و در صورت درخواست از سایز 80 تا 200 هم شروع می شود.
موتورهای سری BAH همان مشخصات موتورهای سری BA را دارند؛
تفاوت اساساً در بدنه مجموعه ترمز طراحی شده است و این موتور ها از سایز های بزرگتر شروع میشوند ؛ برای ایجاد استحکام و محافظت بیشتر در برابر ورود گرد و غبار و مایعات موتورهای سری BAH به صورت استاندارد با حفاظت IP55 عرضه می شوند. در صورت درخواست با درجه حفاظت IP56-65-66 تولید میگردند.
این نوع از الکتروموتور ترمزدار MGM برای جرثقیل و وینچ و بالابر های سنگین و کاربرد های بزرگ و سنگین دریایی بیشتر کاربرد داردند و بصورت معمول در ایران موجود نیستند و باید سفارش گذاری گردد.
شروع سایز بدنه این نوع از الکتروموتور از جسه 160 است که محافظ ها ، فلنج ها، سطح اصطکاک ترمز و پوشش محافظ ترمز از چدن ساخته شده است تا استحکام مکانیکی بیشتری را فراهم کند. و مناسب برای محیط های خشن (به عنوان مثال کاربرد دریایی)؛ هستند و در صورت نیاز و درخواست هم میتوان برای فریم سایز 225 به بالا از چدن انعطاف پذیر برای قطعات این نوع از الکتروموتور ترمزدار MGM استفاده کرد .

کاربرد های سنگین و بزرگ

با شروع از سایز فریم 160 شفت از فولاد 39NiCrMo3 ساخته شده است. ترمز استاندارد از نوع قفلی است (در صورت درخواست امکان دارد از ترمز باز کننده استفاده کرد ).
آزادسازی قفل ترمز با استفاده از 1 پیچ مرکزی برای اندازه های 80 تا 112 و و برای فریم سایز 132 تا 315 از 2 پیچ کناری برای آزادسازی قفل ترمز در حالت دستی استفاده میگردد.
گزینه های زیر در صورت درخواست امکان اضافه شدن به موتور را دارند:
– ابعاد شفت ویژه سمت (DE) یا شفت دوبل توسعه یافته (سمت NDE)
– انکودر؛
– سیستم آزادسازی ترمز (سیستم ضد قفل)؛
– سیستم ضد تراکم بخار روی موتور ها و یا روی کویل های ترمز؛
– ترمیستورها PTC و محافظ های حرارتی های بی متال PTO
– اجرای موتورهای کاملا محصور شده بدون تهویه خودکار BAHS

کاربرد برای بارهای معلق که احتمال سرخوردگی دارند :

چند مشکل مانند تاب خوردن بارهای معلق، سر خوردن چرخ باری روی ریل واگن ، شکستن برخی مکانیسم های ظریف می تواند در کاربردهای حمل و نقل رخ دهد.
تمام این مشکلات را می توان با استفاده از سیستم های استارت/استاپ پیشرونده مانند کلاچ ها، کوپلینگ های هیدرولیک، موتورهای حلقه لغزشی (slip-ring ) یا دستگاه های استارت نرم(soft starter ) حل کرد. تجربه نشان داده است که موتور ترمزدار PV استارت/توقف پیشرونده جایگزین معتبری برای سایر سیستم های اضافه شده است.

موتورهای پیشرونده دارای فلایویل هستند که ابعاد و وزن آن به منظور داشتن ممان اینرسی کافی محاسبه می شود. نسبت گشتاور نامی به گشتاور راه اندازی (روتور قفل شده) به منظور دستیابی به بهترین عملکرد پیشرونده محاسبه می شود. فلایویل انرژی را در هنگام استارت جمع می کند و در حین توقف آن را پس می دهد و در نتیجه سرعت چرخش به تدریج تغییر می کند.

موتورهای سری PV نیازی به تنظیمات با تغییر بار یا تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و عملکرد پیشرونده مستقیماً با افزایش بار متناسب است. در مرحله برنامه ریزی لازم است که قدرت موتور مناسب را با دقت انتخاب کنید زیرا قدرت ناکافی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود در حالی که یک موتور بسیار قوی می تواند تأثیر پیشرفت فلایویل را کاهش دهد.
فلایویل در صورت استارت/توقف متوالی (موقعیت بارها) مشکلی ایجاد نمی کند، اما برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، وجود یک روتور ویژه P به شما امکان می دهد جریان راه اندازی کاهش یافته (Is) را بدست آورید. موتورهای سری BAPV گشتاور ترمز را کاهش می دهند و در نتیجه یک عمل واقعاً پیشرونده ایجاد می کنند. گشتاور ترمز موتورهای BAPV تقریباً نصف موتورهای ترمز استاندارد BA مربوطه است در حالی که موتورهای سری BM و BMPV گشتاور ترمز یکسانی دارند.
پیشروندگی یک موتور شروع / توقف BAPV توسط یک چرخ فلایویل که به شدت به محور موتور در محل دیسک ترمز معمولی سری BA محکم شده است به دست می آید در حالی که در موتور BMPV این پیشرفت با استفاده از یک فن خنک کننده چدنی به دست می آید. جایگزین ترموپلاستیک می شود.
موتورهای سری PV با ویژگی ها یا گزینه های زیر در دسترس هستند:
– منبع ترمز جداگانه
– آزاد کردن ترمز دستی
– مناسب برای نصب در هر موقعیتی (عمودی، افقی و …)
– دو سرعته
ممان اینرسی کل یک موتور انتخابی با فلایویل پیشرونده برابر است با اینرسی خود موتور به علاوه اینرسی فلایویل هم سایز اون موتور ، ممان اینرسی خود موتور و چرخ فلایویل داخل موتور در کاتالوگ الکتروموتور ترمزدار MGM موجود است . این مدل از الکتروموتور های ترمزدار MGM بصورت معمول در ایران وجود ندارند و باید سفارش گذاری شوند .

کاربرد برای بارهای معلق

کاربرد برای بالابر بصورت اختصاصی :

موتورهای ترمزدار سری BAPK از سایز 100 تا 225 در دسترس هستند. نیروها و قطب ها مانند موتورهای سری BA هستند (به اطلاعات فنی BA مراجعه کنید). موتورهای سری BAPK ساختار موتوری مشابه موتورهای سری BA دارند اما دارای قطعات خاصی هستند. موتورهای تک سرعته و دو سرعته BAPK دارای روتور مخصوص (روتورP) هستند که گشتاور راه اندازی (روتور قفل شده) را تا 20 درصد افزایش می دهد و جریان راه اندازی (روتور قفل شده) را تا 10 درصد کاهش می دهد.

مجموعه ترمز موتورهای BAPK دقیقاً مشابه سری استاندارد BA با 2 سطح ترمز است اما با دیسک ترمز مخصوص (K) با توپی فولادی. موتورهای سری BAPK به صورت استاندارد به ترمز AC مجهز هستند. پایه ها بر روی قاب در حالت نصب B3 یکپارچه شده اند و به سادگی به قاب متصل نمی شوند. این ویژگی بهترین قابلیت اطمینان موتورهای ترمز را برای استفاده از بالابرها تضمین می کند. پوسته ها و فلنج ها از چدن ساخته شده اند. قاب از آلومینیوم از 100 تا 132 سایز فریم ساخته شده است (قاب چدنی 132 در صورت درخواست موجود است) در حالی که از چدن با اندازه فریم 160 ساخته شده است. ابعاد مانند سری BA است. برای خرید موتورهای سری BAPK باید نوشته BAPK به وضوح در ترتیب ذکر شود (یعنی BAPK 112M B4 ). این مدل از الکتروموتور های ترمزدار MGM بصورت معمول در ایران وجود ندارند و باید سفارش گذاری شوند .

کاربرد برای بالابر بصورت اختصاصی

موتورهای سری BAF موتورهای ترمزی هستند که گشتاور ترمز بسیار بالایی دارند. موتورهای سری BAF مخصوصاً برای آن کاربردها مناسب هستند که نیاز به قفل نگه داشتن موتور در گشتاور چرخشی بسیار بالا هست . توقف در لحظه دارند حتی در سرعت بالا که نیاز به گشتاور ترمز بسیار بالا است . که با استفاده از دیسک ترمز دوبل سری(BAF)  دست می آید.

موتورهای سری BAF با ترمز AC ارائه می شوند. و راه اندازی می شوند ؛ و جسه سایز آنها از 100 تا 200 میباشد و گشتاور ترمز آنها 50 درصد بیشتر از سری استاندارد BA است . این مدل از الکتروموتور های ترمزدار MGM بصورت معمول در ایران وجود ندارند و باید سفارش گذاری شوند .

دسته بندی: