انتخاب موتور گیربکس مناسب برای بالابرها

انتخاب موتور گیربکس مناسب برای بالابرها

باید بپذیرید این روزها برای خیلی از فروشگاه‌ ها، نصب بالابر نوعی ضرورت به حساب می آید. در این میان انتخاب موتور گیربکس برای بالابرها، جزء اولین تجهیزات مورد نیازی بوده که برای نصب باید به سراغ آنها رفت. به طور کلی از بالابرها به جهت جابجایی افراد و اجناس استفاده می شود که گیربکس آن از نوع حلزونی بوده که از قدرت بیشتری برخوردار است. البته گیربکس کرانویل یا همان گیربکس 90 درجه ( شافت از بغل) نیز در بازار موجود بوده که میتواند کمک کننده باشد. اما در بالابرها، گیربکس های حلزونی به واسطه ویژگی هایی که دارند، کابردی تر هستند.
گیربکس حلزونی بالابر از تیپ vf است. این تیپ شافت اولیه را به کمک یک تسمه به الکتروموتور متصل کرده است که از فلانچ در قسمت خروجی برخوردار نیست! این نوع از گیربکس ها دارای نوعی پوسته آلومینیومی هستند که اغلب در مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرد که ضربه کمتری به گیربکس وارد می آید. بدین صورت از آسیب زیاد به پوسته در امان خواهد ماند.
در حال حاضر ما در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، وجود بالابر در مغازه ها، خانه ها و… یکی از الزامات جابجایی به حساب می آید. اگر قصد استفاده از موتور گیربکس مناسب برای بالابرها را دارید، توصیه داریم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی در این خصوص خدمت شما ارائه دهیم.

موتور گیربکس مناسب برای بالابرها کدام است؟

گیربکس های بالابر از جمله تجهیزات پرکاربردی هستند که از آنها در صنایع مختلف به جهت جابجایی انواع اجسام سنگین به ارتفاعات بالا استفاده می شود. گیربکس بالابرها این توانایی را دارند که کالاهای سنگین و البته معمولی کوچک شما را منتقل نمایند. این تجهیزات با در اختیار داشتن ضریب اطمینان بالا، احتمال هرگونه سقوط اجسام را کاهش می دهد که این خود توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است! در این میان نباید از کارآیی بالا و خاصیت قفل شوندگی گیربکس های بالابر غافل شد.

 

گیربکس

 

گیربکس های بالابر چه کاربردی دارند؟

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که گیربکس های بالابر به راحتی در صنایع مختلف خصوصا در صنعت ساختمان سازی بکار گرفته میشوند. همانطور که می دانید؛ گیربکس ها وظیفه انتقال نیرو و توان را از سمت ورودی، آن هم با نسبت مشخص به سمت خروجی منتقل می کند. از طرفی با استفاده از چرخ دنده های بکار رفته در داخل آن، تبدیل سرعت به گشتاور و بالعکس انجام میگیرد.
اگر به فکر تبدیل سرعت به گشتاور در گیربکس های بالابر هستید، باید بگوییم که این کار با ضریب تبدیل بسیار بالایی انجام میگیرد تا دستگاه از قدرت کافی و لازم به جهت انتقال اجسام به ارتفاعات برخوردار باشد. براساس سرعت های بدست آمده، سرعت آن به چیزی حدود 16 متر بر دقیقه میرسد. در این میان نباید از خاصیت قفل شوندگی گیربکس غافل شد زیرا کمک می کند تا در صورت قطعی برق، بار به سمت پایین کشیده نشود.
خاصیت قفل شوندگی گیربکس بالابر این نوید را می دهد که شاید سایر ویژگی های آن نیز کارآمد بوده و هر یک در لحظات خاص، نقشی بسیار مهم ایفا نمایند. پس بیایید آنها را بشناسیم.

ضریب تبدیل

منظور از ضریب تبدیل چیست؟ درواقع همان نسبیتی است که براساس آن گشتاور را به سرعت چرخشی و یا برعکس تبدیل می نماید. در گیربکس های بالابر معمولا از ضرایب تبدیل بالا استفاده می شود. این گیربکس ها باید بتوانند گشتاور بالایی را به سمت خروجی هدایت نمایند تا با ضریب اطمینان بالا، این اجسام به سمت ارتفاعات وارد شوند.

قفل شوندگی

در قسمت بالا گفتیم که خاصیت قفل شوندگی اجازه حرکت بالابر در صورت قطع برق، به سمت پایین را نمی دهد. اما این عمل چگونه اتفاق می افتد؟ با برق قطع در وهله اول چرخ دهنده ها از حرکت می ایستد. در سیستم گیربکس بالابر، یک چرخ دنده حلزونی کار گذاشته شده که در زمان توقف، به صورت یک طرفه عمل می کند. این پیچ توانایی چرخاندن، چرخ دنده حلزونی را دارد، اما این اتفاق به صورت برعکس نمیتواند انجام گیرد، پس دستگاه قفل می شود.
زمانی که نوبت به انتخاب موتور گیربرکس مناسب برای بالابرها می رسد، این خاصیت یکی از مهم ترین معیارهایی است که مورد توجه قرار میگیرد.

موتور گیربکس

 

 

بهترین موتور گیربکس بالابرها را می شناسید؟

این روزها گیربکس های زیادی توسط برندهای مختلف به بازار معرفی شده است؛ اما اینکه کدام یک از آنها میتواند نیازهای شما را برطرف سازد، دقیقا بهترین موتور گیربکس است. به خاطر بسپارید اینکه همسایه شما از کدام گیربکس استفاده میکند نشان از کارآمد بودن آن نیست، زیرا این امکان وجود دارد که همان گیربکس بالابر برای شما ناکارآمد باشد!
معمولا توصیه می شود به سراغ بالابر هایی بروید که از نوع گیربکس حلزونی در آنها بکار رفته، خریداری کنید. سایر گیربکس ها نظیر گیربکس شافت مستقیم شاید بتوانند نیاز شما را برآورده سازند اما ویژگی های آنان برای بالابر کارآمد نبوده و در مواقع حساس میتواند شما را با خسارات بسیار سنگین و جبران ناپذیری مواجه کند. به عنوان مثال بارهای سنگین حتما باید توسط بالابرهایی با گیربکس حلزونی، هدایت شوند. اینجاست که حضور مشاورانی باتجربه کمک کننده خواهد بود. زیرا این دسته از افراد با تجربه بالای خود از هزینه های اضافی جلوگیری می کنند و بهترین نتایج و گزینه ها را پیش روی شما قرار می دهند.
از طرفی هیچگاه به فکر تعمیر گیربکس نیفتید. گیربکس ها اگر تعمیر شوند به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارند. جایگزین کردن آنها بهترین گزینه به حساب می آید. از طرفی اگر قصد تعمیر آنها را دارید، حتما در سایزهای بزرگ به سراغ متخصصان و فعالانی بروید که با تجربه خود میتوانند از پس انجام این کار برآیند.

کلام آخر
در این مقاله تا حد امکان تمامی تلاش مان را به کار گرفتیم تا نکات مهمی را در خصوص موتور گیربکس مناسب برای بالابرها شرح دهیم. نکاتی که در نهایت به خرید یک محصول کارآمد ختم می شود. با این حال ممکن است سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد؛ سوالاتی که در رسیدن به یک تصمیم درست کمک کننده باشد. از همین رو توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر و یا حتی دریافت راهنمایی های کامل تر، به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت تکونا آماده اند تا با تجاربی که در طی سال ها فعالیت در این عرصه بدست آورده اند، راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

دسته بندی: