تفاوت جنس الکتروموتور استوک و آکبند

الکتروموتورهای موجود در بازار به دو صورت استوک و آکبند هستند که در این مطلب ما قصد داریم تفاوت جنس الکتروموتور استوک و آکبند را بیان کرده و به این صورت کمک کنیم تا در زمان خرید الکتروموتور بتوانید با دقت و آگاهی بیشتری عمل کنید. به همین منظور ابتدا توضیحاتی را در مورد الکتروموتورهای استوک در اختیار شما قرار میدهیم و سپس به سراغ الکتروموتورهای آکبند میرویم و توضیحات مختصری را در این زمینه ارائه خواهیم داد. در پایان بعد از یک نتیجه گیری کوتاه، قضاوت را برعهده شما خوانندگان میگذاریم. اما همین ابتدای کار این نکته مهم و پیش پا افتاده را باید خدمت شما عرض کنیم که منظور از اجناس استوک، همان کالاهای اصطلاحا دست دوم است.

جنس الکتروموتور استوک

محدودیت‌های مالی و همچنین نیاز به صرفه جویی در منابع مالی در اوایل کار هر شخص یا مسئول خرید هر شرکتی باعث می‌شود که به خرید الکتروموتور استوک یا الکتروموتور دست دوم فکر کند، به خصوص در شرایط کنونی ما که به دلیل تحریم‌ها در شرایط نامناسب قرار گرفته‌ایم که الکتروموتورهای با کیفیت خارجی با محدودیت وارد کشورمان می‌شوند و به همین دلیل راهی جز خرید الکتروموتور دست دوم یا استوک برای ما باقی نخواهد ماند. الکتروموتور استوک لزوماً خراب و آسیب دیده نیستند و در صورتی که شما قصد خرید این گونه موتورها را دارید به راحتی میتوانید با بررسی چند نکته کلیدی در خصوص موتورهای الکتریکی، الکتروموتور دست دوم یا استوک خود را خریداری و از آن در محل مورد نظر خود استفاده کنید. در ادامه این قسمت ما نکاتی را در مورد خرید الکتروموتور استوک در اختیار شما قرار می‌دهیم و همچنین سعی می‌کنیم اطلاعات مفیدی که در این خصوص باید بدانید را با شما در میان بگذاریم.

  • الکتروموتور معیوب نخرید

ممکن است در مواردی شما ببینید که یک موتور الکتریکی استوک یا دست دوم به قیمت بسیار پایین به فروش میرسد و دلیل آن معیوب بودن قسمتی از الکتروموتور است. شاید شما با خود تصور کنید که: “من این موتور معیوب را به قیمت پایین خریداری میکنم و سپس با تعویض یا تعمیر قسمت معیوب، از آن استفاده خواهم کرد.” برای خرید یک الکتروموتور استوک باید این طرز فکر را دور بریزید و سراغ موتورهای الکتریکی بروید که سالم هستند و کارایی خود را حفظ کرد‌ه‌اند.

 

  • از فروشنده های مطمئن و معتبر خرید کنید

برای خرید موتور الکتریکی دست دوم شما باید این مورد را به یاد داشته باشد که حتما سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. چرا که وقتی شما سراغ یک فروشگاه معتبر می‌روید، می‌توانید از این نظر مطمئن باشید که آن فروشنده برای اینکه اعتبار خود را خدشه دار نکند شما را به درستی راهنمایی خواهد کرد و جنس با کیفیتی به شما معرفی میکند. از طرفی اگر قصد خرید اینترنتی از سایت‌های مختلف یا برنامه‌هایی مانند دیوار و… را دارید باید در نظر داشته باشید که حتما قبل از خرید الکتروموتور آن را ببینید و قسمت‌های مختلف آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید.

 

  • با افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید

مهم نیست که شما قصد خرید چه الکتروموتوری را دارید یا تفاوت جنس الکتروموتور استوک و آکبند را به طور کامل میدانید؛ بهترین کار قبل از خرید یک موتور الکتریکی دست دوم یا استوک این است که حتما با افرادی که در این زمینه اطلاعات تخصصی کافی دارند مشورت کنید. این افراد می‌توانند اطلاعات مناسبی در مورد قیمت ها و همچنین مسائل فنی الکتروموتور در اختیار شما قرار دهند.

 

  • از قیمت روز با خبر باشید

از آنجایی در بازار الکتروموتور نوسانات قیمت زیادی وجود دارد شما باید همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید یا انتخاب الکتروموتور از قیمت روز آن آگاه شوید. از طرفی اگر قصد خرید الکتروموتور استوک را دارید بهتر است از قیمت نمونه‌های مشابه آکبند این موتورها با خبر شوید. در صورتی که بدون آگاهی از قیمت‌های بازار برای خرید اقدام کنید ممکن است که فریب افراد سودجو و کلاهبردار را بخورید. زمانی که شما تفاوت جنس الکتروموتور استوک و آکبند را بدانید و از قیمت‌های آنها باخبر باشید بی شک خریدی درست و اصولی خواهید داشت.

 

  • به برند الکتروموتور استوک توجه داشته باشید

برندهای تولید الکتروموتور دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی هستند که به شما اجازه میدهند که با آزادی عمل بیشتری خرید کنید. پیشنهاد ما این است که در زمان خرید موتورهای دست دوم سراغ برندهای ناشناخته نروید، چرا که ممکن است کارایی لازم را نداشته باشند و از طرفی در صورتی که آسیب دیدند قطعات یدکی آن‌ها به سختی پیدا می‌شود. همچنین باید این مورد را در نظر داشته باشید که تعمیرکاران وسایل الکتریکی و الکتروموتورها آشنایی بیشتری با الکتروموتور دست‌ دوم از برند معتبر دارند و این روند تعمیرات و سرویس دهی را برای شما بسیار راحت خواهد کرد.

 

  • به عنوان نکات پایانی در زمان خرید الکتروموتور استوک باید در نظر داشته باشید که قیمت بسیار پایین، تعریف بیش از حد، رنگ شدگی قسمت‌های مختلف موتور و… همه و همه ترفندهای فروشنده‌ها هستند و در زمان فریب باید حتما توجه زیادی داشته باشید که گول نخورید.

الکتروموتور آکبند

الکتروموتور آکبند بدون شک بهترین گزینه برای اشخاص و شرکت‌هایی است که برای پیشبرد کارهای خود نیاز به موتور الکتریکی دارند. برای خرید الکتروموتور آکبند شما فقط کافیست که یک لیست کامل از ویژگی‌هایی که موتور الکتریکی مورد نظر شما باید داشته باشد را آماده و سپس موتور الکتریکی که پاسخگوی نیازهای شما باشد را انتخاب و خریداری کنید. البته در زمان خرید الکتروموتورهای آکبند باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید که این پارامترها عبارتند از:

  • محل کار کرده موتور و ویژگی‌های مختلف آن مانند: حداکثر و حداقل دمای محیط مورد نظر، میزان رطوبت، ارتفاع از سطح دریا و…
  • ویژگی‌های فنی الکتروموتور مانند: فرکانس منبع تغذیه، ولتاژ، گشتاور کارکرد مورد نیاز شما و سرعت
  • برند مورد نظر: در صورتی که قصد خرید یک الکتروموتور با کیفیت دارید سعی کنید که مستقیماً سراغ برندهای معتبر و معروف بروید، چرا که این الکتروموتورها به قول معروف امتحان خود را پس داده‌اند و از سوی دیگر در صورتی که مشکلی برای آنها پیش بیاید می توانید از خدماتی مانند گارانتی و… استفاده کنید.

نتیجه گیری در مورد تفاوت جنس الکتروموتور استوک و آکبند

قطعا خرید الکتروموتور آکبند گزینه بهتری برای شما خواهد بود چرا که مطمئن هستید قسمت‌های مختلف الکتروموتور شما سالم و با کیفیت خواهد بود، این در صورتی است که الکتروموتورهای استوک یا دست دوم ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلات زیادی شوند و مجبور باشید علاوه بر مخارج خرید آن پول زیادی را صرف تعمیر و یا تعویض قطعات مختلف کنید.

شما تنها در یک صورت باید الکتروموتور استوک را خریداری کنید و آن هم زمانی است که از سالم بودن آن اطمینان دارید، اما باز هم با این وجود باید این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که هر الکتروموتور عمر مفید خود را دارد و زمانی که شما یک الکتروموتور دست دوم خریداری می‌کنید باید با این قضیه کنار بیاید که بخشی از عمر مفید این وسیله طی شده است.در ضمن مکانهایی که در آنها نیاز به الکتروموتورهای با کاربرد حساس وجود دارد (مانند مکان هایی که الکتروموتور ضد آب یا ضد انفجار لازم دارد) باید به یاد داشته باشید که استفاده از الکترو موتورهای دست دوم ممکن است مشکلات زیادی را به وجود بیاورد، به عنوان مثال فرض کنید شما قصد دارید برای یک مکان الکتروموتور ضد انفجار خریداری کنید؛ در چنین شرایطی به هیچ وجه نمی‌توان مطمئن بود که تمام نکات امنیتی در مورد آن موتور دست دوم رعایت شده است یا خیر و صد البته هیچ راهی به صورت صددرصد نمی‌تواند شما را در این خصوص مطمئن کند.

 

 

دسته بندی: