پمپ آب خانگی محیطی

امروزه پمپ آب‌های خانگی از پرکاربردترین وسایلی هستند که در سیستم‌ های آب‌ رسانی منازل استفاده می‌ شوند. در این مقاله به معرفی پمپ آب خانگی محیطی که یکی از متداول‌ ترین مدل‌ های پمپ آب خانگی است، پرداخته‌ ایم.

بررسی سه مدل معروف پمپ آب خانگی محیطی:

پمپ آب خانگی محیطی پروانه‌ هایی از جنس برنج با تیغه‌ های شعاعی متعدد در لبه‌ های آن دارد و توسط این پمپ، آب تمیز و مایعات غیرخطرناک به ساختمان‌ ها منتقل می‌ شود. این پمپ‌ ها با این که ساختار ساده‌ ای دارند، ایمن هستند و استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه محسوب می‌ شود. پمپ آب خانگی محیطی به صورت توربینی ساخته می‌ شود و در دبی‌ های پایین، افزایش فشار را فراهم می‌ سازند. در نتیجه این پمپ‌ ها برای کاربری‌ های فشار بالا و دبی کم استفاده می‌ شوند. به طور کل از پمپ آب خانگی محیطی می‌ توان برای افزایش دادن آب سرد و گرم در مصارف خانگی و یا حتی صنعتی، انتقال سیالاتی که از نظر فیزیکی و شیمیایی به آب شباهت دارند، تامین آب از چاه و مخازن آب و انتقال آب در زمین‌ های کشاورزی و باغ‌ هایی با مسافت‌ های طولانی استفاده کرد.

پمپ آب خانگی محیطی دارای سه مدل معروف PM16، PM45 و PM80 است که در ادامه به معرفی هر کدام از این مدل‌ ها، ویژگی‌ ها و کاربردهای هر کدام از این مدل‌ ها پرداخته‌ ایم.

  • پمپ آب خانگی محیطی مدل PM16:

پمپ آب خانگی محیطی مدل PM16 نیم اسب بخار بوده و پروانه‌ های آن از جنس برنجی هستند. همین امر جلوی خوردگی را گرفته و همچنین از کاهش سرعت حرکت آب در داخل پمپ جلوگیری می‌ کند. بدنه این پمپ در دو جنس چدن و برنجی تولید می‌ شود که هر دو این جنس‌ ها از خوردگی و زنگ زدن بدنه تا مدت‌ های طولانی جلوگیری می‌ کند. اگر بدنه پمپ آب خانگی محیطی مدل PM16 از جنس چدن باشد، حداقل درجه حرارت تحمل شده توسط این پمپ 10 درجه سانتی گراد و حداکثر این درجه حرارت 40 درجه سانتی گراد است.

 

اگر بدنه این پمپ از جنس برنجی باشد، حداقل درجه حرارت تحمل شده توسط این پمپ 10 درجه سانتی گراد و حداکثر این درجه حرارت 80 درجه سانتی گراد است. سیم‌ پیچی پمپ آب محیطی مدل PM16 تمام مس است از این رو در برابر حرارت و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می‌ دهد. پمپ آب خانگی مدل PM16 دارای حداکثر آبدهی 3.72 متر مکعب در ساعت و حداکثر ارتفاع پمپاژ 82 متر است، یعنی این پمپ تا 82 متر آب را می‌ تواند در فشار بالا جابه‌جا کند. این مدل از پمپ محیطی دارای اورلود حرارتی است که به صورت سری در مدار بسته شده و با بالا رفتن حرارت، موجب قطع شدن جریان پمپ می‌ شود تا دستگاه دوباره خنک شده و به کار بیفتد. گفتنی است وزن این پمپ در حدود 8.5 کیلوگرم بوده و دارای موتور 2P (در حدود سه هزار دور) است.

پمپ آب خانگی محیطی مدل PM16 توسط برندهای ویگو، ارس، مورگن، ماتریکس و لوارا تولید می‌ شود و از آن برای انتقال آب تمیز و مایعات غیر خطرناک استفاده می‌ شود. از کاربردهای پمپ آب خانگی PM16 می‌ توان به مصارف خانگی، کاربری‌ های صنعتی کوچک، سیستم‌ های تهویه کوچک، استفاده برای خانه‌ های تک واحدی یک طبقه و فضاهای سبز کوچک اشاره کرد.

  • پمپ آب خانگی محیطی مدل PM45:

پمپ آب خانگی محیطی مدل PM45 نیم اسب بخار بوده و پروانه‌ هایی از جنس برنجی دارد که این جنس به خورده نشدن پروانه در طی سال‌های استفاده از این دستگاه کمک می‌کند. بدنه آن نیز مانند مدل PM16 از جنس چدن است. حداقل درجه حرارت تحمل شده توسط این پمپ 0 درجه سانتی گراد و حداکثر این درجه حرارت 90 درجه سانتی گراد است. این مدل از پمپ آب خانگی محیطی دارای حداکثر آبدهی 2.4 مترمکعب در ساعت و حداکثر ارتفاع پمپاژ 35 متر است، یعنی این پمپ تا 35 متر آب را می‌ تواند در فشار بالا جابه‌جا کند. وزن این پمپ در حدود 6.5 کیلوگرم بوده و دارای موتور 2P (در حدود سه هزار دور) است. گفتنی است حداکثر فشار این پمپ 6 بار است.

این مدل پمپ توسط پنتاکس ایتالیا تولید می‌ شود و از آن برای انتقال آب تصفیه شده و سیالات غیر خورنده استفاده می‌ شود. از کاربردهای پمپ آب خانگی محیطی مدل PM45 می‌ توان به مصارف خانگی، فضای سبز کوچک، کاربرد صنعتی کوچک، سیستم‌های تهویه کوچک، پر و خالی کردن منابع کوچک و استفاده برای خانه‌ های یک طبقه تک واحدی و یا دو واحدی و یا خانه‌ های دو طبقه تک واحدی اشاره کرد.

  • پمپ آب خانگی محیطی مدل PM80:

پنتاکس ایتالیا مدل دیگری به نام PM80 را تولید کرده که قوی‌ تر از مدل PM45 بوده و اکثر ویژگی‌ های آن نسبت به مدل‌ های قبلی تقویت شده اند. این پمپ دارای قدرت موتور 1 اسب بخار است. مدل PM80 نیز مانند PM45 بدنه چدنی و پروانه‌ های برنجی دارد. سیم‌ پیچی این پمپ آب خانگی محیطی از جنس مسی است، از این رو در برابر فشار و حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان می‌ دهد. حداکثر دمایی که PM80 می‌ تواند تحمل کند تا 90 درجه سانتی‌گراد است. این پمپ آب خانگی محیطی دارای حداکثر آبدهی 8 متر مکعب در ساعت و حداکثر ارتفاع پمپاژ 61 متر است. وزن این پمپ در حدود 10.5 کیلوگرم بوده و دارای موتور 2P (در حدود سه هزار دور) است. گفتنی است حداکثر فشار این پمپ 5 بار است.

از پمپ آب خانگی محیطی مدل PM80 برای انتقال آب و تخلیه منابع استفاده می‌ شود. از کاربردهای پمپ آب خانگی محیطی مدل PM45 می‌ توان به مصارف صنعتی، مصارف باغبانی، پروانه خورشیدی و استفاده برای خانه‌ های سه طبقه تک واحدی و یا خانه‌ های دو طبقه دو واحدی اشاره کرد.

 

سخن پایانی

امروزه استفاده از پمپ آب خانگی بیشتر از گذشته مرسوم شده است. این پمپ‌ ها دارای انواع مختلفی هستند که در بین آنها پمپ آب خانگی محیطی مرسوم‌ تر بوده و بیشتر از آن استفاده می‌ شود. اگر به دنبال خرید پمپ آب خانگی برای ساختمان محل سکونت و یا شرکت خود هستید، می‌ توانید در این زمینه به محصولات شرکت تکنو تاو اطمینان کنید. تکنو تاو در زمینه پمپ آب خانگی محیطی بهترین و با کیفیت‌ ترین نوع پمپ را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دسته بندی: