کلیات گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی که به آن گیربکس کاهنده نیز گفته می شود از چرخ دنده های حلزونی ، شفت ها ، یاتاقان ها و قاب های جعبه ای تشکیل شده است. چرخ دنده ، شفت و یاتاقان توسط پوسته جعبه کنار هم نگه داشته می شوند. بنابراین ، محفظه گیربکس باید از سختی کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت ، کیفیت پایین انتقال را در پی خواهد داشت. از آنجا که گیربکس حلزونی از دوام ، نسبت انتقال ، اندازه کوچک ، قابلیت قفل کردن خود و ساختار ساده برخوردار است ، اغلب در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد: میز روتاری یا تورنت ، سیستم های دوز مواد ، دستگاه های خوراک خودکار ، دستگاه انباشت ، نوار نقاله کمربند ، کامیون های جمع آوری مزرعه و صنعت اتوماسیون و ….

از گیربکس های کاهنده حلزونی  برای انجام فعالیت های سنگین استفاده می شود. از جعبه دنده های حلزونی  استفاده می شود تا نیاز به کاهش سرعت بیشتر بین شفت های محور متقاطع غیر تلاقی وجود داشته باشد. این نوع گیربکس مکانیکی از چرخ حلزونی  استفاده می کند که قطر زیادی دارد. حلزونی، با دندنه ها در قسمت محیطی گیربکس پیچ خورده است. حرکت چرخشی حلزونی  باعث می شود چرخ نیز به دلیل پیشرفت پیچ مانند حرکت کند. بخش عمده ای از این گیربکس های مکانیکی به عنوان بخشی از صنایع سنگین، به عنوان مثال کمپوست ، مواد شیمیایی و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چرا گیربکس حلزونی؟

از گیربکس های حلزونی  برای بدست آوردن کاهش سرعت موتور ، تولید سرعت پایین،  تولید خروجی گشتاور کم سرعت و سرعت بالا بر اساس نسبت کاهش استفاده می شود و چندین مزیت را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر کاهش سرعت نسبت بالا در یک بسته کوچک ، گیربکس های حلزونی  به کاربران ضریب قدرت خروجی گشتاور بالایی را ارائه می دهند و قادر به تحمل بارگیری شوک بهتر از سایر طرح ها هستند. دنده های حلزونی کاهنده نیز کم هزینه و کم حجم هستند.

چگونه گیربکس حلزونی با کارایی بالا را انتخاب کنیم؟

روند ساخت چرخ دنده حلزونی نیز نسبتاً ساده است. با این وجود ، اگر نمی دانید چگونه گیربکس حلزونی را انتخاب کنید ممکن است با مشکل راندمان انتقال کم مواجه شوید. 3 نکته اساسی برای انتخاب راندمان دنده حلزونی که باید بدانید:

1) زاویه هلیکس: راندمان چرخ دنده حلزونی بیشتر به زاویه مارپیچ حلزونی بستگی دارد. معمولاً حلزونی ها و چرخ دنده های چند رشته ای نسبت به حلزونی های تک رشته ای کارایی بیشتری دارند. حلزونی های رشته ای مناسب می توانند راندمان را افزایش دهند.

2) روغن کاری: انتخاب مارک روغن جهت روغنکاری یک عامل اساسی برای بهبود کارایی گیربکس حلزونی است، زیرا روغن کاری مناسب می تواند اصطکاک و گرمای عملکرد دنده حلزونی را کاهش دهد.

3) انتخاب مواد و فناوری ساخت دنده: برای شافت حلزونی ، مواد باید از فولاد سخت شده باشند. مواد دنده حلزونی باید از جنس برنز آلومینیومی باشد. با کاهش سختی دنده حلزونی ، اصطکاک روی دنده های حلزونی کاهش می یابد. در ساخت حلزونی ، استفاده از دستگاه تخصصی جهت برش دنده و سنگ زنی دندان حلزونی ها نیز می تواند باعث افزایش بازده گیربکس حلزونی شود.

از یک گیربکس بزرگ گرفته تا یک گیربکس حلزونی کوچک ، می توانید از طیف گسترده ای از کاهنده حلزونی مدل مناسب صنایع خود را انتخاب کنید که دقیقاً متناسب با نیاز برنامه شما باشد.

 

مونتاژ گیربکس حلزونی

1) می توانید نصب را به شش روش مختلف انجام دهید.

2) نصب باید محکم و مطمئن باشد.

3) حتماً ارتباط بین موتور و گیربکس حلزونی را بررسی کنید.

4) برای نصب دستی باید از کابل های انعطاف پذیر و سیم کشی استفاده کنید.

نوع گیربکس افقی U شکل و O شکل و نوع گیربکس عمودی V شکل

کاهنده های پریمیوم سرعت ساخت و ساز قابل توجهی دارند و از استحکام بالا استفاده می کنند. این حلزونی از جنس فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ، با دقت تولید شده و زمینی است. چرخ حلزونی شامل یک برنز فسفر به صورت سانتریفیوژ از ریخته گری به بخش قابل توجهی  از یک مرکز سفت و سخت جوش داده شده است ، که به محور فشار داده شده و شافت فشار می یابد. شفت ها روی یاتاقان های دو منظوره با ظرفیت کافی قرار دارند و دارای حاشیه قابل توجهی در شفت های خروجی برای جابجایی بارهای بیش از حد هستند. روانکاری در همه سرعت ها و در هر دو جهت چرخش مثبت است و جدا از یک بررسی گاه به گاه روغن ، نیازی به سرویس کردن آن وجود ندارد.

گیربکس مدولار

این واحد از واحدهای مرکزی بر اساس یک مورد واحد جهانی برای هر اندازه ساخته شده است، درجه بالایی از قطعات مشترک و قابلیت تعویض را  ارائه می دهد. انواع گیربکس تحت هدایت ، بیش از حد محور و عمودی نیازهای طیف گسترده ای از برنامه ها را برآورده می کنند. کلیه واحدها به یک شافت ورودی مضاعف مجهز شده اند که امکان تغییر دستگیره را فقط با جابجایی تنها فن از یک انتهای به انتهای دیگر تغییر می دهد. سری حلزونی مدولار انتخابی از دوازده استاندارد متفاوت از 5/1 تا 70/1 را ارائه می دهد. ویژگی های مهم شامل کارآیی بالا و ظرفیت حمل بار همراه با عمر طولانی و خدمات قابل اعتماد است.

 

مشخصات گیربکس حلزونی :

  • اندازه کم حجم
  • برای انتقال گشتاور در یک زاویه دقیق ، این دستگاه با استفاده از یک رشته پیچ و مهره سخت شده و موردی ساخته شده که با چرخ برنز کاملاً تکمیل می شود.
  • عملکرد برتر گشتاور و سرعت.
  • کارایی بالا و ظرفیت تحمل بار.
  • درایوهای عمود بر ورودی به خروجی.
  • راندمان پایین تر از نسبت 40: 1
  • برگشت ناپذیر فراتر از نسبت 60: 1
  • برای نگهداری به نیروی انسانی نیمه ماهر احتیاج دارید

مشخصات فنی گیربکس حلزونی :

  • برد برق: 350 KW
  • محدوده نسبت کاهش: 5/1 به 4900/1
  • اندازه: فاصله مرکز تا حداکثر 2800 میلی متر
  • انواع: زیر واحدهای رانده شده / بیش از حد رانده شده / عمودی در کاهش یک و دو ، NU ، شافت نصب شده
  • نسخه های ویژه: شافت خروجی دوقلو ، جک پیچ ، آسانسور وظیفه ،

ویژگی های گیربکس حلزونی :

  • مقاومت بالا.
  • نصب آسان به دلیل طراحی کم حجم.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کم است
  • روغن کاری – به جز تعمیر و نگهداری خاص لازم نیست
  • تاپ کردن روغن به سطح مورد نیاز.
  • دوام و کارآیی بالا
  • ظرفیت تحمل بار زیاد دارد.

 

 

 

دسته بندی: