انتخاب موتور گیربکس مناسب برای کانوایر

انتخاب موتور گیربکس مناسب برای کانوایر

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین تجهیزات در راه اندازی و حتی بروزرسانی خطوط تولید پروژه های صنعتی، ماشین آلات، کارخانه ها و حتی صنایع را معرفی کنیم، مطمئنا از گیربکس صحبت خواهیم کرد. اما گیربکس چیست؟ چه کارآیی دارد که تا این اندازه ان را پراهمیت کرده است؟ باید بگوییم؛ گیربکس به مجموعه ای چرخ دنده های درگیر با سایزهای متفاوت می گویند که دور موتور را براساس نیاز راننده تغییر می دهد. حال این تغییر میتواند کاهشی و یا افزایشی باشد. چه بسا که امروزه برای خرید موتور گیربکس به صورت کوپل شده با موتور و یا جدا نیز میتوانید اقدام کنید.
اما آیا با موتور گیربکس آشنایی دارید؟ آیا نحوه عملکرد آن را میشناسید؟ از همه مهم تر آیا میدانید چگونه باید آن را انتخاب کنید؟ اگر به دنبال پاسخ تمامی این سوالات هستید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم توضیحات کاملی را در این خصوص خدمت شما ارائه دهیم.

موتور گیربکس را بشناسید

موتور گیربکس درواقع ترکیبی واقعی از یک گیربکس کاهنده دور و یک الکتروموتور است. آنها این توانایی را دارند که گشتاوری بالایی را در سرعت کم به افراد ارائه دهند. اصلی ترین دلیل آن هم به گیربکس برمیگردد. زیرا گیربکس همچون یک مبدل گشتاور عمل می کند و شرایطی را برای موتورهای کوچک فراهم می آورد ت گشتاورهای بزرگ را به وجود آورند.
اگر قصد خرید موتور گیربکس را دارید، توصیه می کنیم که حتما دو فاکتور مهم توجه داشته باشید. فاکتو اول تعیین مقدار سرعت و فاکتور دوم گشتاور در شفت خروجی گیربکس.
در حال حاضر متخصصان راه های زیادی برای ارائه موتور گیربکس باکیفیت پیش روی خود دارند. چه بسا که شاهد این هستیم برای تهیه این محصول به سراغ یکی از انواع گیربکس های نود درجه و یا حتی گیربکس شفت مستقیم میروند تا با ترکیب آنها محصولی کاملا کاربردی را ارائه دهند. البته این روزها بازار موتور گیربکس سرهم نیز وجود دارد که میتوانید مورد استفاده قرار دهید.

موتور گیربکس

انواع مختلف موتور گیربکس در بازار کدام است؟

امروزه ما در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و روش هایی کاملا نو و جدید را برای یک زندگی بهتر پیش روی ما میگذارد. این مسئله حتی به صنایع مختلف نیز نفوذ کرده و باعث شده تا موتور گیربکس ها را در دو نوع موتور DC و AC شاهد باشیم. درواقع براساس اینکه در کوپل موتور گیربکس از کدام نوع موتور استفاده شده، آن ها به دو دسته موتور گیربکس AC و DC تقسیم میشوند.
علاوه بر نکات گفته شده؛ روش های دیگری برای دسته بندی موتور گیربکس وجود دارد. در این روش براساس نوع گیربکس بکار رفته تصمیم گیری می کنند. گیربکس های موجود در بازار نیز عبارتند از؛ گیربکس حلزونی، گیربکس شافت مستقیم ساده، گیربکس خورشیدی، گیربکس آویز و… .
به خاطر بسپارید که بهره گیری از هر یک از آنها مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد و این مسئله غیرقابل کتمان است. به عنوان مثال؛ گیربکس های هلیکال نسبت به گیربکس های ساده از ظرفیت گشتاور بالاتری برخوردار است. از طرفی آنها نویز کمتری تولید می کنند و صدای پایین تری دارند. این مسئله در رابطه با گیربکس حلزونی متفاوت است. به عنوان مثال گیربکس های حلزونی از رنج گشتاور پایین بهتری برخوردارند و استفاده از آنها به جهت کاهش سرعت های خیلی بالا بهترین گزینه محسوب می شود.
اگر باز هم قصد طبقه بندی انواع موتور گیربکس موجود در بازار را دارید، میتوانید به سراغ مشخصات فیزیکی آنها بروید. به عنوان مثال؛ در موتور گیربکس مستقیم، شافت گیربکس در موازات شافت موتور قرار دارد. اما در نوع دیگر مثلا گیربکس نود درجه؛ شاف خروجی با شافت موتور زاویه ای 90 درجه ساخته است.
حال نسبت به انواع مختلف موتور گیربکس های موجود در بازار و همچنین ویژگی هایشان آشنا شده اید. آیا فکر می کنید میتوانید انتخاب مناسبی برای کانوایر داشته باشید؟

کانوایر چیست؟

کانوایر چیست؟

کانوایر که از آن تحت عنوان نوار نقاله نیز یاد می شود؛ مجموعه از فعالیت مکانیزمی است که به جهت جابجایی و انتقال مواد و همچنین تجهیزات مختلف در صنایع بکار گرفته می شود. براساس رشد صنایع گوناگون و همچنین حذف نیروهای انسانی، بهره گیری از کانوایر به کاهش هزینه ها و البته افزایش بهره وری کمک می کند. به همین دلیل است که این روزها، استفاده از آن، تا این اندازه رایج است. البته باید در نظر بگیرید براساس طول کانوایر، میزان بار قابل انتقال، نوع کار، وزن، طول و زاویه انتقال و نوع مواد منتقل شونده، از مدل های مختلف الکتروموتور و گیربکس با توان متفاوت استفاده می شود.
البته اگر کانوایر بکار رفته از شیبی به سمت بالا داشته باشد، حتما باید از بک استپ استفاده کنید تا حرکت کانوایر و همچنین جریان برق به طور کامل از کار بیوفتد. بک استپ یک بیرینگ یک طرفه است که به کانوایر اجازه حرکت در سمت مخالف را نمی دهد. علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ گیربکس های حلزونی کانوایر در اکثر کانوایرها از قیمت مناسبی برخوردارند و همچنین حجم کمی دارند. همین مسئله را باید یکی از دلایل پرطرفدار بودن آنها دانست. هر چند که گیربکس کانوایر آن هم از نوع شافت مستقیم به دلیل توانایی انتقال قدرت و گشتاور بالا، به عنوان پرکاربردترین ها شناخته می شود و از مزایای بالایی برخوردار است.
اینکه کدام یک از آنها میتواند به شما کمک کند، دقیقا به نیازسنجی دقیقی برمیگردد که متخصصان در این حوزه انجام می دهند. به هیچ عنوان خودسرانه اقدامی برای خرید موتور گیربکس نداشته باشید. زیرا میتواند در آینده هزینه های سنگینی را برای شما به همراه داشته باشد.

گیربکس

کلام آخر

براساس عملکرد کانوایر میتوان گفت؛ موتور گیربکس حلزونی، گیربکس شافت مستقیم و گیربکس کرانویل از جمله بهترین انتخاب ها برای استفاده از آن است. با این حال توصیه می شود، برای اخذ تصمیمات بهتر و برطرف کردن تمامی ابهامات از کارشناسان و متخصصان شرکت تکنوتاو کمک بگیرید. آنها میتوانند براساس تجاربی که طی سال ها فعالیت در این عرصه بدست آورده اند و دانشی که دارند، راهنمایی ها و اطلاعات کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهند. تنها کافیست به بخش تماس باما بروید.

دسته بندی: